Uwe - Creative Brand Consulting

Uwe does communication without vanity fair.
But with sharp edges.

With Uwe, everything starts with the brand personality. It's actually like on a first date: You're excited and you are not sure about what what to wear, what to tell all night long and how to create good vibes. This is exactly about what many brands are struggeling today regarding customer experience. Uwe helps brands to find their own personality and identity. Last but not least: We can also choose the rights pants for you.

Goodbye
coincidence!

 

Uwe
also means
U and we.

Usually it's more fun in life when you do things together. Why not work like this: Together on eye level. We call this U and we. Because we believe that colloboration leads to better results.

Uwe knows Tim. And the others.

You think Uwe can do everything? Not true. But we know people who can do what we can’t. And we are partners in crime with them.

Uwe
squeezes 
the data.

50-year-old’s dance the nights in Berghain. 20-year-olds grow cucumbers in their gardens. How should you know who your "target group" is? Uwe creates it’s own market research with Appinio. And in collaboration with Cronbach, uses data to know less "persona" and more people.

 

Uwe can do it!

 

Who works with Uwe.

We gave birth to Uwe.

Nic Heimann, Mathias Lamken
Managing Director, Managing Director/Creation

Nic has been working in the communications industry for 13 years. He is a consultant and strategist and is happy to help brands navigate in the media jungle with the right messages. His most important positions were KolleRebbe and JvM, where he was recently the Managing Director. 

Mathias has been in the industry for 25 years. His most important positions were at S&J, AlmapBBDO in São Paulo, Grabarz and Partners and kt / thjnk, where he was a partner and founding member. Mathia’s passion is the conception of media-neutral ideas. He is a member of the German Art Directors Club and has won numerous national and international awards. 

Uwe is looking for you!
(m/f/d)

Jobs:

Uwe sucht Junior Designer:innen: Logos, Looks und Designs, die konsequent aus einer Markenidentität kommen, sind genau deins. „Gabs schon“ sind dabei für dich Fremdwörter. Du hast erste Berufserfahrung in ner Agentur und suchst nun ein kleines entspanntes Team mit dem gewissen Flair? Dann nichts wie hin zu Uwe und Kunden wie Globetrotter, Oldesloer und vielen mehr.

 

Uwe sucht Junior Art-Director:innen: Globetrotter ist eine deiner Love Brands und sowieso bist du gerne in der Natur unterwegs? Nicht nur ungewöhnliche Looks und Layouts sind dein Steckenpferd, sondern du hast ein Faible für Konzeptenwicklung? Dazu hast du Bock Verantwortung zu übernehmen und gleichzeitig zu lernen. Wenn dir jetzt noch ein kleines entspanntes Team wichtiger als ein großer klangvoller Namen ist, füll fix aus und drück auf senden. 

Uwe sucht Berater:innen: Globetrotter als Kunden betreuen – klingt gut? Oldesloer Korn nicht nur trinken, sondern als Marke voranbringen – genau dein Ding? Das Allerwichtigste dabei: Du brennst für gute Markenkommunikation! Und hast Bock auf ein kleines Team, in dem du ab Tag eins Verantwortung für diverse Marken übernehmen kannst. Dafür bringst du zwischen 2-4 Jahren Berufserfahrung mit und hast eine "gesunde" Einstellung zur Werbewelt. Wenn das alles zutrifft … bewirb dich hier: